Back To Top
e-mail: mail@gym-lavar.evr.sch.gr
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Γυμνασίου Λαβάρων 2023-2024
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ |
||
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΒΑΡΩΝ | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ | 1114010 | |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | Κωνσταντινουπόλεως 61 |
Σχολικό Έτος 2022-23
ΕΔΡΑ ΣΧ.: | ΔΙΔΕ ΕΒΡΟΥ |
ΤΗΛ.: | 2553031226 |
|
2553031226 |
e-mail: | mail@gym-lav.evr.sch.gr |
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: | gym-lavar.evr.sch.gr |
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: | Κεσμίρης Ηλίας |
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ: |
Σιγάλας Νικόλαος |
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 2023-24
Ο ρόλος του σύγχρονου σχολείου και η λειτουργίατου εσωτερικού κανονισμού
«Δάσκαλε να θυμάσαι ότι οι μαθητές σου ίσως ξεχάσουν αυτά που τους είπες αλλά
ποτέ δεν θα λησμονήσουν αυτά που ένιωσαν όταν σε άκουγαν»
Το παραπάνω γνωμικό επισημαίνει ότι οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία και δραστηριότητα, είτε μετάδοση γνώσεων, είτε απόκτηση δεξιοτήτων, είτε εφαρμογή κανονιστικών προτύπων και κανόνων, όπως περιγράφει ένας εσωτερικός κανονισμός σχολείου, οφείλει να περνάει μέσα από τη βάσανο και αγώνισμα των διαπροσωπικών σχέσεων ώστε να έχει διάρκεια, συνέχεια, συνέπεια και πρακτικά αποτελέσματα.
Η παιδαγωγική Ψυχολογία κάνει λόγο για εξωτερικά και για εσωτερικά κίνητρα. Εξωτερικά είναι οτιδήποτε μας ωθεί να πράξουμε εξαιτίας της συμμόρφωσης σε εξωτερικούς κανόνες και νόρμες οι οποίες ίσως πολλές φορές να δημιουργούν αισθήματα δυσαρέσκειας. Εσωτερικά κίνητρα είναι οτιδήποτε μας ωθεί σε πράξεις που
είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες με τη βούλησή μας και ως αποτέλεσμα δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα. Αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός τους σχολείου όταν θέτει κανόνες: να μπορέσει να μεταβάλλει τα εξωτερικά κίνητρα σε εσωτερικά ώστε η τήρηση των κανόνων να μην είναι αποτέλεσμα πίεσης σε μια εξωτερική αυθεντία αλλά ενστερνισμού και εσωτερίκευσής τους ώστε να πράττουμε με συγκεκριμένο τρόπο όχι γιατί μας το επιβάλλει κάποιος αλλά διότι θέλουμε έτσι να πράξουμε. Τότε κατορθώνεται και η επίτευξη της εσωτερικής ελευθερίας. Και αυτό πραγματοποιείται με την επεξήγηση των κανόνων και την αιτιολόγησή τους ώστε να αποδείξουμε ότι συμφωνούν με την κοινή λογική και το κοινό περί δικαίου αίσθημα.
Οι κανόνες που υφίστανται στην κοινωνία, την οικογένεια, το σχολείο, κ.α., ίσως δημιουργούν αισθήματα δυσαρέσκειας όταν συγκρούονται με τη βούληση μας καθώς παρουσιάζονται ως εξωτερικές συμμορφώσεις σε μια υπερκείμενη αυθεντία. Αυτό όμως είναι παραποίηση της πραγματικής έννοιας των κανόνων. Οι κανόνες οφείλουν να είναι θετικοί δρόμοι θεραπείας ατελειών, αναπλήρωσης ελλείψεων, οδηγίες προστασίας, σωματικής και ψυχικής, Αυτό άλλωστε δεν κάνει και η μητέρα η οποία θέτει από την πρώτη στιγμή κανόνες στο βρέφος της ώστε να το προστατεύσει από το βλαβερό και επικίνδυνο; Κατά συνέπεια, αυτήν τη λειτουργικότητα οφείλουν να εξυπηρετούν οι κανόνες και ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου ώστε να επιτευχθεί ο σκοπός του σχολείου που είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.
Ι. Βασικές αρχές και στόχοι
Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Και ο ρόλος του σχολείου είναι ακριβώς αυτός, δηλαδή να προετοιμάζει τους νέους ώστε να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία που θα τους υποδεχθεί. Επομένως, και η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής πρέπει να στοχεύει στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των νέων κατά τα πρότυπα και τις ανάγκες μιας δημοκρατικής κοινωνίας.
Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για τα μέλη της σχολικής κοινότητας, στηρίζοντας την εφαρμογή τους στον αμοιβαίο σεβασμό, καθώς και στη συναίνεση και συμμετοχή στη διαμόρφωση των συνθηκών της σχολικής ζωής. Έτσι, διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που συμβάλλει στην αποφυγή εντάσεων και συγκρούσεων και διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Με βάση αυτό το σκεπτικό προέκυψε ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, που προβλέπεται από το άρθρο 37, Ν.4692/2020 και είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του Συλλόγου Διδασκόντων του Γυμνασίου, των μελών του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων και των εκλεγμένων εκπροσώπων της Μαθητικής Κοινότητας.
ΙΙ. Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας
1.Ωράριο-Προσέλευση-Παραμονή-Αποχώρηση
Το ωράριο του Γυμνασίου Λαβάρων είναι 08:00΄-14.00΄καθημερινά, κατανεμημένο σε εξάωρη η επτάωρη λειτουργία. Οι μαθητές παραμένουν στο Σχολείο αυτό το διάστημα και δεν επιτρέπεται η αποχώρησή τους χωρίς άδεια. Η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων και σχολικών δραστηριοτήτων είναι υποχρεωτική. Άδεια αναχώρησης από το σχολείο χορηγείται από τον Διευθυντή σε μαθητή μόνο σε περίπτωση αδιαθεσίας ή σοβαρού οικογενειακού λόγου και μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς του.
Όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές οφείλουν να προσέρχονται εγκαίρως στο σχολείο και να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση στο προαύλιο. Μετά την πρωινή προσευχή οι πόρτες του προαυλίου κλείνουν και η έξοδος των μαθητών/τριών απαγορεύεται.
Ειδικότερα:
Για κάθε διδακτική ώρα υπολογίζεται μία απουσία.
2. Φοίτηση – Απουσίες
Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης. Για την αποτελεσματικότητα των στόχων του σχολείου, πρέπει η συμμετοχή των μαθητών, ευθύνη των γονέων, να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η φοίτηση στο σχολείο είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους. Για αυτούς τους λόγους ο νόμος ορίζει πως η φοίτηση των μαθητών είναι καθήκον και υποχρέωση γι' αυτούς και πως, αν ο αριθμός των απουσιών υπερβεί ορισμένα όρια, τότε υπάρχουν κυρώσεις, οι οποίες μερικές φορές υποχρεώνουν τον μαθητή να επαναλάβει τα μαθήματα της ίδιας τάξεως.
3. Χαρακτηρισμός Φοίτησης
Σύμφωνα με Προεδρικό Διάταγμα, για το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν τα παρακάτω : Με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από τις προαγωγικές απολυτήριες εξετάσεις χαρακτηρίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων η φοίτηση κάθε μαθητή ανάλογα με τον αριθμό των απουσιών του. Η φοίτηση για τους μαθητές του Γυμνασίου μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαρκής ή ανεπαρκής. Όταν χαρακτηρίζεται ως επαρκής, θεωρείται ικανοποιητική για το μαθητή. Αν η φοίτηση χαρακτηριστεί ως ανεπαρκής, ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να επαναλάβει τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
O Κηδεμόνας του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του παιδιού του. Οφείλει λοιπόν να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το Σχολείο και δικαιούται να έχει λεπτομερή, υπεύθυνη και διαρκή ενημέρωση από τη Διεύθυνση και τους καθηγητές του Σχολείου. Η φοίτηση στο Γυμνάσιο είναι υποχρεωτική και για κανένα λόγο δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από τον κηδεμόνα κάτι το οποίο οδηγεί σε ποινικές ευθύνες και εισαγγελική παρέμβαση.
4. Διαδικασίες Ενημέρωσης Μαθητών και Κηδεμόνων
Γονείς, κηδεμόνες και μαθητές έχουν την δυνατότητα να ενημερώνονται :
α) Με ενημερωτικά σημειώματα εκ μέρους της σχολικής μονάδας για θέματα όπως φοίτηση, συμμετοχή σε εκδρομές, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και περαιτέρω δράσεων.
β) Τηλεφωνικά ή με επισκέψεις στο σχολείο κατά τις προγραμματισμένες από τον Σύλλογο Διδασκόντων ημέρες και ώρες.
γ) Από την ιστοσελίδα του σχολείου.
ΙΙΙ. Σχολική και Κοινωνική Ζωή -Ποιότητα Σχολικού χώρου
1) Κανόνες συμπεριφοράς στη σχολική και κοινωνική ζωή.
Στο σχολείο η κατάκτηση της γνώσης και η αγωγή απαιτούν εκ μέρους όλων των εμπλεκομένων (Διεύθυνση, εκπαιδευτικοί, μαθητές) τη συμμόρφωσή τους σε αρχές και κανόνες συμπεριφοράς. Άμεσος αντικειμενικός σκοπός αυτών των κανόνων είναι η εξασφάλιση της τάξης, ώστε να διεξάγεται απρόσκοπτα η σχολική εργασία. Απώτερος στόχος είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να αποκτήσουν υπευθυνότητα, αυτοπειθαρχία και σεβασμό προς τους κανόνες της σχολικής ζωής .
Ο Διευθυντής
-Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
-Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
-Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
-Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς.
Οι Εκπαιδευτικοί
-Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.
Οι Μαθητές/τριες
Κατά την παραμονή τους στο Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να σέβονται, να υπακούουν και να συνεννοούνται με τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κανόνων κοσμιότητας, τον κανονισμό του Σχολείου και τους νόμους της Πολιτείας. Είναι προφανές ότι η εφαρμογή των αρχών αυτών ισχύει και κατά τη διάρκεια των εκδρομών, περιπάτων, πολιτιστικών εκδηλώσεων και, γενικά, σε κάθε περίπτωση που οι μαθητές λειτουργούν με αυτή τους την ιδιότητα.
2.Κανόνες συμπεριφοράς στην τάξη και τους χώρους της Σχολικής Μονάδας
3. Κανόνες συμπεριφοράς στον χώρο του σχολείου
-Οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν μαζί τους αντικείμενα αξίας ή χρήματα, πέρα από τα απολύτως αναγκαία. Εάν υπάρχει λόγος να φέρουν κάποια μέρα μαζί τους περισσότερα χρήματα ή κάποιο ακριβό αντικείμενο, οφείλουν να τα παραδώσουν στο γραφείο της Διεύθυνσης, διαφορετικά θα είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη φύλαξή τους. Για οποιαδήποτε φθορά ή απώλεια αντικειμένων αξίας και χρημάτων το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη.
4.Μαθητική εμφάνιση -περιβολή
Η εμφάνιση των μαθητών οφείλει να χαρακτηρίζεται από απλότητα και ευπρέπεια. Η αποφυγή επίδειξης, εκζήτησης και πρόκλησης είναι δείκτης κοινωνικής αγωγής και αρμόζει στη μαθητική ιδιότητα.
Για όσους συμμετέχουν στις επίσημες εκδηλώσεις του σχολείου (παρελάσεις, σχολικές γιορτές, χορωδία) υπάρχει καθιερωμένη στολή. Για το μάθημα της γυμναστικής και τις άλλες αθλητικές εκδηλώσεις μέσα και έξω από το σχολείο οι μαθητές πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες των καθηγητών Φυσικής Αγωγής.
5.Μαθητική εμφάνιση -περιβολή
Οι μαθητικές κοινότητες είναι σπουδαίο κομμάτι της σχολικής ζωής. Οι μαθητές/τριες αξασκούνται στη δημοκρατική ζωή συμμετέχοντας σε αποφάσεις που τους αφορούν, παίρνοντας πρωτοβουλίες, κάνοντας διάλογο, προτείνοντας λύσεις. Για ποιο λόγο υπάρχουν οι μαθητικές κοινότητες; Για να μάθουν ότι όλοι συμμετέχουν στην δημοκρατική ζωή. Για να μπορούν να σκέφτονται όλοι μαζί την καλύτερη λύση για κάθε πρόβλημα. Για να γίνουν υπεύθυνοι. Για να μάθουν ποια δικαιώματα και ποιες υποχρεώσεις έχουν. Οι εκλεγμένοι από τους μαθητές τους εκπρόσωποι των μαθητικών Κοινονήτων έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε δημοκρατικές διαδικασίες και όπου προβλέπεται σύμφωνα με το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο (π.χ. Σχολικό Συμβούλιο). Για να λειτουργήσει καλύτερα η ζωή στο σχολείο θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία καθηγητών-μαθητών γονέων. Όλοι αυτοί θα πρέπει να συζητούν τα προβλήματα και να βρίσκουν τις καλύτερες λύσεις.
6. Παιδαγωγικός έλεγχος
Η σταδιακή προσαρμογή των παιδιών στους κανόνες πειθαρχίας, ως βασική επιδίωξη του Σχολείου, επιβάλλει, να λαμβάνονται διάφορα παιδαγωγικά μέτρα και να γίνονται διακριτικές προσωπικές επισημάνσεις.
Αν όμως διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές εξακολουθούν με τη συμπεριφορά τους να παρακωλύουν το έργο του Σχολείου ή η συμπεριφορά τους να είναι βλαπτική για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο το σχολείο, ως φορέας αγωγής, να προωθήσει την σύνεση, με την συνειδητοποίηση των μαθητών των πράξεων τους και την ανάληψη της ευθύνης από μέρους τους, σύμφωνα πάντοτε με τη σχολική νομοθεσία και με τις αρχές της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας (Π.Δ. 104/79, άρθρο 27 και Ν.682/1977, άρθρο 16).
7. Ιδιαίτερα σοβαρά παραπτώματα
-Η χρήση βίας οποιασδήποτε μορφής, σωματικής, λεκτικής ή ψυχολογικής.
8. Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού
Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρισκόμενος σε συνεχή επικοινωνία με τους μαθητές και τους γονείς κηδεμόνες τους και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση , τον Σύλλογο διδασκόντων , τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου και τις υποστηρικτικές δομές (ΚΕΔΑΣΥ) στοχεύει μέσα από προληπτικές και συμβουλευτικές κοινωνικές - παιδαγωγικές δράσεις
α) στην πρόληψη,
β) διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων,
γ) στη συμπερίληψη και ενσωμάτωση μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές δυνατότητες,
δ) στη διαμόρφωση υγιούς κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και κατά συνέπεια στην αποφυγή και καταπολέμηση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι εμπλεκόμενοι φορείς - θεσμοί (Διεύθυνση , Σύλλογος Διδασκόντων και Σύμβουλος σχολικής ζωής ) μεριμνούν :
Οι παραπάνω ενέργειες υλοποιούνται καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους καθώς και κατά την 6η Μαρτίου «Πανελλήνια σχολική ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο», οπότε και ενεργοποιούνται με την συμμετοχή γονέων , εκπαιδευτικών και μαθητών δράσεις- συζητήσειςεκδηλώσεις (π.χ. βιβλιοπαρουσιάσεις, προβολές ταινιών, εικαστικά εργαστήρια, διαδραστικές ομιλίες, βιωματικά σεμινάρια κ.α.) με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
IV.Εξωδιδακτικές δραστηριότητες και σχολική ζωή.
1. Συμμετοχή σε εκδηλώσεις και δράσεις του σχολείου
Για την ποιότητα της σχολικής ζωής απαραίτητη είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών. Στο σχολείο πρέπει να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας, και πολιτισμού. Το σχολείο θεωρεί την συμμετοχή των μαθητών στις εκδηλώσεις του σχολείου ως υποχρέωσή τους. Οι συνθήκες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε ο μαθητής να χαίρεται, και να θεωρεί προνόμιό του τη συμμετοχή σ’ αυτές. Εξαιρούνται όσοι απαλλάσσονται από το νόμο.
Τόσο οι παραπάνω ενδοσχολικές εκδηλώσεις όσο και οι άλλες καινοτόμες δράσεις του σχολείου όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες, η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ, είναι καλό να υλοποιούνται με πρωτοβουλίες και ιδέες και των μαθητών.
Ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για την επιλογή τους όταν πραγματοποιούνται πολυήμερες εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.
2. Εκπαιδευτικές επισκέψεις, ημερήσιες και πολυήμερες εκδρομές
Οι μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν σε εκδρομές, περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές και άλλες εξορμήσεις εκτός του Σχολείου, πρέπει να τηρούν κατά γράμμα τους κανονισμούς των εκδρομών και τις εντολές των συνοδών καθηγητών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκτός από τον εαυτό τους εκπροσωπούν και το Σχολείο. Πιθανή παραπτωματική συμπεριφορά κατά τη διάρκειά τους μπορεί να συνεπάγεται τη διακοπή της συμμετοχής για το μαθητή. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή ενός μαθητή σε εκδρομή του σχολείου είναι η προσκόμιση στο σχολείο της υπογεγραμμένης από τον κηδεμόνα υπεύθυνης δήλωσης συμμετοχής.
V.Συνεργασία με Γονείς / Κηδεμόνες
1) Ενημέρωση γονέων
Οι γονείς ενημερώνονται από τους καθηγητές τακτικά στη διάρκεια του σχολικού έτους. Κάθε μέλος του διδακτικού προσωπικού ορίζει δύο πρωινές ώρες μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα κατά τις οποίες δέχεται όσους γονείς επιθυμούν να συζητήσουν μαζί του για την πρόοδο των παιδιών τους. Είναι αυτονόητο ότι, όταν υπάρχει ανάγκη, το σχολείο επικοινωνεί τηλεφωνικά και ηλεκτρονικά ή με sms, με τους γονείς, αλλά και οι γονείς μπορούν να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά ή με sms με τη Διεύθυνση ή συγκεκριμένους καθηγητές για να ενημερωθούν για θέματα επίδοσης ή συμπεριφοράς των παιδιών τους. Οι μαθητές υποχρεούνται να επιδίδουν στους Γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωση τους.
Οι Γονείς πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
2) Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Το Σχολείο αναγνωρίζει τη σημασία της συνεργασίας με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, συνεργάζεται μαζί του και δέχεται ευχαρίστως τη βοήθεια που αυτοί παρέχουν για την επίτευξη των σκοπών του.
Στις περιπτώσεις που η νομοθεσία προβλέπει, δέχεται τη συμμετοχή του Συλλόγου στη συζήτηση σχολικών θεμάτων. Οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από τα αρμόδια όργανα του σχολείου σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (Σχολικό Συμβούλιο).
3) Σχολικό Συμβούλιο
Το σχολικό συμβούλιο απαρτίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ένα εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Αντιδήμαρχο της περιοχής) και τρείς εκπροσώπους του δεκαπενταμελούς της σχολικής μονάδας. Έργο του Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας με κάθε πρόσφορο τρόπο και η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στην λειτουργία της.
VI.Πολιτική της Σχολικής Μονάδας για την προστασία από τούς κινδύνους
1) Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
2) Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω εκτάκτων συνθηκών :
VII. Αποδοχή του Εσωτερικού Κανονισμού
Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη παιδεία. Για την επιτυχή εφαρμογή του απαιτείται η συναίνεση όλων των συντελεστών της σχολικής ζωής, η από μέρους τους συνειδητή αποδοχή των κανόνων που περιλαμβάνει και η πρόθυμη βούληση να τους τηρήσουν. Η τήρηση του Κανονισμού βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, επιτρέπει να προλαμβάνονται τα παραπτώματα και να μη φτάνει το Σχολείο στη δυσάρεστη θέση να επιβάλλει κυρώσεις, με την παιδαγωγική διάσταση του όρου.
Το Σχολείο διατηρεί το δικαίωμα να συμπληρώσει ή να τροποποιήσει άρθρα και τις διατάξεις του Κανονισμού, εφόσον το κρίνει επιβεβλημένο ή σκόπιμο σε συνεργασία πάντοτε με όλους τους εμπλεκομένους στην εκπαιδευτική κοινότητα του. Κυρίως, θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία.
Ο εσωτερικός κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/ κηδεμόνες προς ενημέρωσή τους και αναρτάται στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας.
Ο Διευθυντής
Κεσμίρης Ηλίας
Ο Σύλλογος Διδασκόντων
-Μιχαηλίδου Ελένη ΠΕ02
-Αρσενάκη Βασιλική ΠΕ04.01
-Ντεληλάμπρου ΝικολέταΠΕ11
-Καμαργιάννης ΠασχάληςΠΕ86
-Αρχοντούλης Δημοσθένης ΠΕ76
-Κίτσιου Ασημίνα ΠΕ83
Τα Μέλη του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Πρόεδρος : Σιγάλας Νικόλαος
Γραμματέας: Αραμπατζής Ιωάννης
Ταμίας: Χουρχούλα Χριστίνα
Εκπρόσωπος του Δήμου : Γκουστούδης Νικόλαος-Αντιδήμαρχος
Προεδρείο του 15/μελούς
Πρόεδρος: Σιγάλας Αντώνιος
Αντιπρόεδρος: Παρασκευά Γεωργία
Γραμματέας: Νικόλοβα Ευαγγελία
Ο εκπρόσωπος Δήμου Σουφλίου: Αντιδήμαρχος Νικόλαος Γκουστούδης
Σύμβουλος εκπαίδευσης: Γκουλιάμα Αλεξάνδρα